Pentru că sunt femeie

Nu sunt feministă. Ba dimpotrivă, cum am mai scris, sunt misoVagină. Dar acest fapt nu înseamnă că am ceva împotriva femeilor. Împotriva acestor creaturi gingașe, răbdătoare, stăruitoare și atât de necesare.

Inspirată de o bloggeriță, mai exact de un post de-al ei, am descoperit și eu filmul The Stoning of Soraya M. Am privit filmul acum câteva zile. Credeam că-mi va trece. Dar nu e atât de ușor.

Sunt creștin-ortodoxă. Nu am nimic împotriva altor religii, atât timp cât nu îndeamnă la răutate, la violarea drepturilor sau la acțiuni extreme. Nu sunt foarte credincioasă. Dar știu și sunt convinsă de un lucru – religia este pentru a proteja sufletul omului, pentru a-i sluji drept un balsam al sufletului și pentru a-i apăra și curăța sufletul de păcate. Și orice religie, nu contează creștină, budistă sau musulmană, asigură credincioșilor un sprijin spiritual. Așa credeam până acum câteva zile. Acum baț, și s-a schimbat ceva.

Cine a permis oamenilor să facă dreptate în locul lui Dumnezeu? Sau ce Dumnezeu a permis oamenilor să facă dreptate în locul său? Ce Dumnezeu poate să permită să fie omorâtă o femeie aruncându-se în ea cu pietre de către propriii copii, tată, prieteni și soț? Ce Dumnezeu poate să permită să fie judecate femeile pentru o simplă presupunere? Cum poate Dumnezeu să îndemne la moarte prin așa metode?

De ce conform legilor care derivă din Constituție există prezumția nevinovăției iar în fața lui Dumnezeu femeia trebuie să-ți dovedească nevinovăția? De ce?

Chiar dacă e împotriva logicii mele, deși în lume se știe despre așa ceva, de ce nu se face nimic pentru a opri aceste crime? Și cum plătesc acei ce fac aceste nedreptăți? Și dacă e bărbatul cel care înșeală? Ce pățește el? Nimic. Cere divorțul și ciao-cacao. Suntem în secolul 21 deja, anul 2011, și noi tot mai judecăm femeile cum se judecau acum câteva zeci de ani, ca să nu zic chiar sute. Odată ce Dumnezeu a dat viață omului, Dumnezeu e în stare și în drept să ia această viață (ca să ne bazăm pe legile Dumnezeiești). Dar nu, se găsesc totuși câțiva nemernici care se consideră mai presus decât orice și cred că pot face dreptate. Mi-i greață. Și chiar nimeni nu va face nimic pentru a opri acest ritual? STOP! Am și eu un drept.

Pentru că sunt și eu femeie și mă doare. Pentru că sunt și eu OM.