Orange, ca şi legislaţia Moldovei

Cunoscut lucru este că legislaţia Republicii Moldova este  întortocheată. Şi lasă loc de interpretări. Dacă vrei, îţi face ţie dreptate. Dar dacă celălalt are un avocat bunicel, întoarce legea în aşa fel că vei fi tu cel vinovat. Deci depinde de interpretare şi care “e mai şmecher”.

Aşa e si Orange. Sunt client orange de mai bine de 5 ani, cred. În România, fiind la studii tot la Orange am fost abonată. Nuş cum mi se părea avantajos. Aveau oferte interesante. În special după ce apăruse Cosmote cu oferte atractive. Concurenţa naşte calitate. Aşa e într-o economie de piaţă normală.

În Moldova mea dragă e altfel. Un caz simplu ce m-a supărat. Au introdus ceva nou pentru noi – bonus pentru apelurile internaţionale primite. Salutabil. Mai ales că mulţi dintre noi primim apeluri internaţionale, aş zice, nu puţine. Şi în România aşa ceva era încă prin 2005, pare-mi-se. Nu ştiu dacă s-a mai păstrat. Şi nici nu ştiu ce venit are compania de la asta. Mă rog, e treaba lor. Dar dom’le, dacă tot ai făcut oferta, fă-o să-mi convină şi mie, în calitate de client.

Am primit 230 de minute bonus luna trecută pentru apeluri internaţionale primite. OK, bucurie mare. Pot să le folosesc doar în reţea, doar în weekend şi doar după ce consum Minutele de fidelitate. Aşa scrie, nu?

Aşa ar trebui. Numai că eu mi-am consumat Minutele de fidelitate, iar când am vorbit în weekend în reţea, mi s-au consumat, de fapt, minutele în reţea din abonament. De ce? Pentru că aşa vor ei. Frumuşeii de ei. Da da. Am sunat la Relaţii clienţi, mi s-a spus să stau liniştită, voi consuma din minutele bonus. Dar, nu s-a întâmplat aşa. Iarăşi sunat. Acum am primit alt răspuns – consumi bonusul după ce-ţi consumi toate minutele din abonament. După aia ai parte şi de aşa-numitul bonus.

Care bonus? Ăsta e bonus? După ce consum tot ce am, doar în weekend şi doar în reţea? Păi eu îmi iau abonament ca să-mi ajungă o lună, nu ca să-l consum rapid şi aştept să vină weekend-ul pentru a consuma pomana voastră.

Nu că aş fi client important, care ar aduce companiei venituri ceva. Sunt o furnică aproape invizibilă faţă de toată maşinăria asta. Dar totuşi nu-mi place când o frază lasă loc de interpretări.

P.S. nu-mi place Moldcell. nuş de ce. dar la ei bonusul e bonus. se consumă nu după ce nu mai ai nevoie de el. omeneşte

6 comments on “Orange, ca şi legislaţia Moldovei

  1. Trimite un link la acest blog si la serviciu relatii cu clientii. Poate va ajuta (cu toate ca nu prea cred). Oricum , ce putem face noi ca sa facem acest blog cit mai public. Ca si eu sunt satul de oferte care au o singura destinatie- sa faca publicitate ofertantului si nu sa aduca un beneficiu utilizatorului. Oare cind clientul va deveni prioritate pentru antreprenorii nostri? Oare ei nu inteleg ca eu aleg Orange sau Moldcell atit pentru oferte bune (in cazul concuerentei din moldova ofertele de obicei sunt similare), cit si pentru o experienta placuta pe care vreau sa o am. Incearca sa suni la serviciul clienti la Moldcell. Nu dai de operatori pina nu raspunzi la 20 de intrebari (de genul dar tu chiar ai nevoie sa vorbesti cu operatorul, dar ti sa mai intimplat asa ceva tie pina acum?, etc, ) si cind esti satul sa raspunzi la intrebari stupide – dai in publicitate de care nu ai nevoie (am avut impresia ca singurul motiv de care mi-au cerut sa aleg limba de utlizare a f sot ca sa stie in ce limba sa imi puna sa ascult ofertele publicitare, si inca au avut grija ca eu sa aud toate ofertele, nu s-au limitat doar la una), si apoi vorbesti cu operatorul care iti spune ca trebuie sa revii cu un sunet peste 30 min cind el va incerca sa repare problema, si peste 30 de minute iar dai de intrebari stupide si de publicitate pe care deja ai auzit-o odata.

    Domnule, nu imi baga pe git publicitatea ta, daca ceva o sa ma intereseze – eu am sa te gasesc, dar daca sun la serviciul clienti – eu am o problema, eu nu sun de plicitiseala, sa ca nu am cu cine sa vorbesc sau ca vreau sa aflu noutati despre ofertele voastre.

    Un alt caz – plecam la mare cu un serviciu de taxi din Chisinau, care mi-a dat discount de 5 lei pentru fiecare calatorie ca sa ma faca client fidel. Si la prima calatorie cind am chemat taxiul – soferul a intirziat cu 30 min (eu intirziam la autobus); dispecerul mi-a spus un pret – soferul mi-a cerut dublu, (pentru faptul ca a ales un drum mai lung ca sa imi faca o placere deosebita de a plaimba cu masina lui, si pt faptul ca am avut bagaj). Cind i-am zis ca dispecerul mi-a spus un pret in jumatate- el mi-a facut scandal la 6 dimineatsa. Asa s-a inceput vacanta mea – cu o experienta urita cu soferul de taxi – care trebuia sa imi ureze drum bun. SI cind am sunat dispecerul sa ma clarific – foarte diplomat mi s-a spus ca nu e treaba ei, si ca ea este ocupata si nu are timp sa vorbeasca cu clientii nemultumiti (ea probabil ca nu intelege ca salariul ei este format din ce platesc eu pentru utilizarea serviciilor de taxi, ea nu intelege ca ea este acolo pentru mine – client- si nu pentru sefu sau pentru salariu.)

    Oare va fi timpul cind vocea clentului va fi auzita si in Moldova?

  2. Sa stii ca si in RO la Orange este la fel.
    Eu de ex luna trecuta am avut 120 min in retea bonus pentru apelurile primite. Si tot asteptam sa le folosesc si sa vb 2 ore:D
    Si ghici ce, am putut sa intru in ele abia DUPA ce am terminat minutele mele care le am lunar + tot creditul care-l mai aveam. Deci cand am ramas cu contul pe zero abia atunci am putut folosi acele minute bonus. Si deja nu mai sunt valabile, pt ca a trecut o luna de cand le-am primit.
    Deci cred ca e o legislatie general valabila in Orange, si nu este doar in MD.\
    Aici tot mai multa lume renunta la orange in ult timp:(

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s